De financiële sector verandert; Hoe hou je grip in onzekere tijden. Regelgeving, nieuwe technologieën en veranderende klantwensen dwingen je als financiële dienstverlener om kritisch naar je eigen organisatie en businessmodel te kijken en efficiënt verandering door te voeren op het gebied van proces, performance en mensen. Als financiële dienstverlener sta je meer dan ooit aan de basis voor gezonde economische groei waarbij duurzaamheid, veiligheid en de klant centraal staan. Ontwikkelingen en uitdagingen die we in de branche zien zijn o.a:
Stuk voor stuk complexe verandervraagstukken waar wij als Bvolve jouw organisatie bij kunnen helpen. Onze kracht ligt in de zoektocht naar en implementatie van duurzame oplossingen. Dit doen wij onder andere middels het gebruik van onze kernexpertises: procesmanagement, architectuur en verander management. Onze manier van werken focust zich daarom ook op co-creatie met de klant, Samen Succesvol, wat bijdraagt aan de ontwikkeling van de belangrijkste ‘asset’ binnen de organisatie; de mens. Deze aanpak heeft zich bewezen als de sleutel tot succes!
Bvolve ondersteunt bij het opzetten en uitvoeren van een groot transformatie programma binnen kredietverlening. Doel van het programma is om meer ‘in control’ te komen (en te blijven) van de volledige ‘collateral lifecycle’ door middel van het implementeren van een centrale oplossing.
Als grote Nederlandse bank moet je continu veranderen om aan te sluiten bij de wensen van de klant en om flexibel en wendbaar te blijven. Voor de IT-afdeling binnen deze bank, die als klant de interne medewerker heeft, geldt dit ook. Hoe gestroomlijnder de interne processen, des te sneller applicaties (door)ontwikkeld kunnen worden om aan te bieden aan de externe klant.
Samen met de CEO van ING Duitsland hebben wij een webinar gegeven over ING’s Agile Transformation. Je kunt het Engelstalige webinar via onderstaande button bekijken.
Het belang van het leveren van een hoge klantwaarde (Customer Experience) wordt de komende jaren alleen maar groter. Maar waar hechten je klanten waarde aan? En hoe kan je de klantervaring beter maken tegen een lager prijs? Om dit te bereiken is inzicht in de klantbehoeftes en klantprocessen nodig. Customer Journey Management creëert inzicht in je klantprocessen, helpt je deze te verbeteren om helpt om een optimale klantbeleving te realiseren.
Voldoen aan de wet- en regelgeving, het vertrouwen van de klant te behouden en helder hebben wat er in je bedrijf gebeurt zijn belangrijker dan ooit. Om flexibel in te spelen op de veranderingen op het gebied van Governance, Risk Management en compliance is het van cruciaal belang dat je je bedrijfsprocessen gedetailleerd in kaart hebt gebracht en deze goed begrijpt. Alleen dan kan je adequaat reageren en beheerst en snel wijzigingen binnen de organisatie doorvoeren.
Is de traditionele (interne) IT helpdesk nog van deze tijd? Met deze, en andere vragen worstelen veel organisaties. Tegenwoordig zijn Self Service…
Partner
r.vandenaker@bvolve.nl
b.vanmierlo@bvolve.nl
Consultant
v.reichgelt@bvolve.nl
l.nagel@bvolve.nl