“Elke organisatie zou bezig moeten zijn met de digitale transformatie” is een veelgehoorde kreet. Maar wat is de digitale transformatie en hoe kan Business Process Management (BPM) hierin helpen? Digitale transformatie gaat niet alleen over technologie, maar over een fundamentele verandering in werk- en denkwijze, waarbij de (interne) klant altijd centraal staat. Digitale technologie moet optimaal worden ingezet om maximale klantwaarde te genereren. Bij Bvolve geloven we dat een organisatie klaar is met de digitale transformatie wanneer deze (digitaal) wendbaar is en continu klantwaarde kan leveren.
Davenport, een pionier op het gebied van BPM, benadrukte het belang van Business Process Management binnen de digitale transformatie. Daarnaast geeft hij aan dat er expertise nodig is op het gebied van Data, Change, en Technologie. Het effectief sturen op technologie doen we vanuit Bvolve met behulp van Architectuur. In deze blogreeks richten we ons op de cruciale rol van BPM binnen digitale transformatie en de relatie met andere vakgebieden.
Tijdens deze blogreeks onderzoeken we hoe BPM kan bijdragen aan een succesvolle digitale transformatie. We kijken naar BPM op individueel procesniveau, BPM als capability en de kritieke rol die BPM speelt in verschillende onderdelen van de digitale transformatie. Door deze inzichten te delen, laten we zien hoe BPM een essentieel onderdeel is van het creëren van digitaal wendbare organisaties die continu klantwaarde kunnen genereren.
We nodigen u uit om samen met ons deze reis te maken en te ontdekken hoe BPM kan bijdragen aan het succes van uw digitale transformatie.